aktuelno
    Da li je Audi A6 toliko dobar da može protiv E klase i serije 5?
    Auto-Moto

    Da li je Audi A6 toliko dobar da može protiv E klase i serije 5?

    • icon
    • icon

    AUDI je pogazio obećanje i predstavio A6 koji se itekako oslanja na ostatak game, ali u tehnološkom smislu nadmašio je sva očekivanja.

    • icon
    • icon Pixabay.com
    • icon
    • icon

    U Audiju su obećali kako je sazrelo vreme za jasnu distinkciju pojedinih modela te kako će se u budućnosti oni itekako razlikovati. To vreme očito nije stiglo pa A6 uvelike podseća na prethodnika, a većinu estetskih novina preuzima od veće i skuplje (i ekskluzivnije) braće, modela A7 i A8.

    Uostalom, to i nije toliko loše jer ni konkurencija ne zna puno bolje. Dovoljno je pogledati seriju 5 iz BMW-a, te je na koncu uporediti s prethodnom generacijom, ali i s dostupnim renderima nadolazeće serije 3.

    Na kraju je bitan ukupan dojam, a Audi A6 izgleda opako. I nadasve moderno. A upravo taj tehno look je zasigurno prvi cilj Audija u osvajanju poklonika. Spreda će to učiniti golema single frame maska 3D izvedbe po uzoru na A7, a straga povezani svetlosni sklop kao kod A8, te isturena ramena. Pridodamo li svemu LED potpis svetala jasno je kako će A6 privlačiti pažnju.

    Pixabay.com

    Autor: Pixabay.com

    A6 je moćno oružje pa su čak i promene gotovo balistički čitljive. Šalu na stranu, ali povećanje dužine za 12,7 mm i širine za 7,6 (2) mm uvelike asocira na poznate kalibre. Ono što je sigurno, bitno je da je novi odnos dimenzija poboljšao aerodinamiku, pa 4939 mm duga limuzina ima koeficijent otpora vazduha od 0,24. Razmak između osovina je izdašna 2924 mm. Ne treba napominjati da je prostranost u kabini time poboljšana, dok je prtljažnik ostao na istih 530 l.

    Kad je pak dizajn enterijera u pitanju jasno je kako je uzor bio A7. Futuristički dizajn i čiste površine ne bude kritike, kao ni digitalni kokpit s ekranima promera 12,3, 10,1 i 8,6 inča. Da, tri su zaslona, a onaj najmanji služi podešavanju klimatizacije. Nastavno na rečeno idu nova sedala, grejana, ventilirana i, dakako, s funkcijom masaže.

    No to nije sve jer će novi A6 na popisu opcija imati doista puno toga, od panoramskog staklenog krova, Bang & Olufsen audio sustava i ionizatora zraka do ambijentalne rasvete i svih novotarija o kojima se moglo čuti poslednjih meseci.

    A ispod poklopca su zasad samo dva dostupna motora. Benzinski 3.0 TFSI V6 daje 340 KS i 500 Nm. U kombinaciji S tronic sedam-stupanjskog menjača i standardnog quattro pogona potera šesticu do 100 km/h u 5,1 sekundi.

    Druga opcija je 3.0 TDI V6 s 286 KS i 620 Nm. Ovde menjač ima stupanj prenosa više, a quattro je također standardan. Obe opcije uključuju hibridnu podršku u vidu 48-voltnog sistema koji štedi do 0,7 l/100 km.

    A6 nikad pre nije bio toliko sportski nastrojen. Tako će sada kupcima na tanjiru biti ponuđeno sve, od klasičnih opruga do prilagodljivog vazdušnog vešanja, 4WS sistem zakretne zadnje osovine i sport vešanje i diferencijala. S druge strane tu su i sistemi autonomne vožnje koji će učiniti vožnju krajnje lagodnom.

    Sve rečeno jasno ukazuje kako je novi A6 itekako poželjna premium limuzina, koju ćemo po svemu sudeći i dalje često gledati u državnoj ergeli. A onda je bitno i reći kako start ponude kreće od 58.050 evra na nemačkom tržištu.