aktuelno
    Žitarice i voće najbolje jesti SIROVO, drugi izbor je kuvanje na pari
    Kuvar

    Žitarice i voće najbolje jesti SIROVO, drugi izbor je kuvanje na pari

    • icon
    • icon

    Žitarice je najzdravije jesti u sirovom stanju, a naturolozi se zalažu da se jede i termički neobrađen pirinač.

    • icon
    • icon Pixabay.com
    • icon
    • icon

    Sveže žitarice je najjednostavnije jesti ujutru za doručak, a naročito je lako jesti heljdu koja se potopi u vodu prethodne noći. Tako se brzo uklanja fitinska kiselina i bude spremna ujutro. Uveče se, dakle, heljda opere i potopi, a ujutru kuva nekoliko minuta, i uz malo maslinovog ulja i semenki suncokreta i bundeve, spremna je za jelo.

    Ovsene mekinje su naročito popularne među onima koji drže dijetu, a jedu se uz jogurt. Međutim, svež može da se jede i pirinač.

    - Integralni pirinač, kao i većinu drugih žitarica, možemo iskoristiti u sirovom stanju, što je mnogo zdravija varijanta - kaže Georgij Nazarov, naturolog. - Jedan od načina upotrebe žitarica u sirovom stanju je da se samelju u mlinu za kafu i napravi mešavina pola-pola sa mlevenim semenkama lana, bundeve, susama (sirovim). Treba dodati malo jabukovog sirćeta, maslinovog i lanenog ulja, pšeničnih klica i začine kao što su kari, đumbir, mlevena slačica, tucana ljuta paprika i biber.

    Ova mešavina može da se obogati i dodavanjem mlevenih algi. Ukoliko se sve ovo pomeša do konzistencije gustog namaza, može se uživati u veoma kvalitetnom obroku sa integralnim hlebom ili čapatijem. Uz sve to je neizostavna salata od sirovog sezonskog povrća.

    Organizmu je dnevno neophodno da pojede 400 grama povrća, a mnogi misle da je dovoljno da polovinu jedu svežu, a ostatak obaren. Da li je to zdravo?

    - Možete da ih mešate, ali na svoju štetu - ističe Nazarov. - Što više termički obrađenog povrća koristimo u ishrani, sve više ćemo smanjivati izdržljivost, imuni sistem, minerale, vitamine i proteine. Predlažem da što više povrća koristimo u sirovom stanju, a kada ga termički obrađujemo da to bude na najmanje štetan način, obradom na pari i u minimalnoj količini vode u glinenoj ili vatrostalnoj posudi. Prihvatljivo je i pečenje, ali ne ugljenisanje, kao što ljudi rade sa krompirom ili bundevom.

    Pixabay.com

    Autor: Pixabay.com

    NE ZAGREVATI MASLINOVO ULjE

    Maslinovo ulje je najbolje koristiti bez termičke obrade, smatra Nazarov. Da bi se maksimalno iskoristile dobre osobine maslinovog ulja treba uvek da se jede sveže, u salati ili u glavnom jelu, ali tek kada se prohladi. Poželjno je da se ovako dnevno unese jedna supena kašika maslinovog ulja uz svaki obrok. U isto vreme masline se uvek ispiraju u vodi da bi se skinula so.