aktuelno
    PRIPAZITE NA KOLIČINU: Preterano unošenje OVOG POVRĆA može ugroziti zdravlje!
    Lifestyle

    PRIPAZITE NA KOLIČINU: Preterano unošenje OVOG POVRĆA može ugroziti zdravlje!

    • icon
    • icon

    Nutricionisti i lekari preporučuju da u svakodnevnoj ishrani unosimo što više povrća, ali pojedine namirnice nemaju baš blagotovrno dejstvo po zdravlje.

    • icon
    • icon Pixabay.com
    • icon
    • icon

    Artičoke: Bogate su fruktanima, vrstom vlakana koja se ne vare, zbog čega mogu da izazovu nadimanje i gasove. Takođe, mogu biti problematične za ljude koji imaju bolesnu jetru. Fruktan sadrži i crni luk, pa se savetuje umerenost u korišćenju ovog povrća.

    Prokelj: Mali kupus takođe izaziva nadimanje i gasove, pa ljudi sa čestim stomačnim tegobama treba da ga izbegavaju. Ovoj grupi pripada i karfiol.

    Paradajz iz konzerve: Svež paradajz je odličan, a kuvan još bolji jer se oslobađa likopen koji smanjuje rizik od raka i srčanih oboljenja. Ali paradajz iz konzerve nema te osobine. Naprotiv. Kada hemikalija iz konzerve dođe u dodir sa kiselinom iz paradajza, oslobađa se materija “zaslužna” za mnoge zdravstvene probleme, od kardiovaskularnih do dijabetesa.

    Krompir: Omiljeno povrće mnogih puno je ugljenih hidrata koje telo brzo vari, zbog čega nivo insulina u krvi naglo skače, ali isto tako i pada. Po tome, ima isti uticaj na šećer u krvi kao i konzerva sode. Zato je bolje izabrati žitarice celog zrna, poput kinoe ili smeđeg pirinča.