aktuelno
    OPADA VAM KOSA, IMUNITET JE SLAB I OČAJNO SPAVATE? Sva je prilika da vašem telu nedostaje OVAJ MINERAL!
    Lifestyle

    OPADA VAM KOSA, IMUNITET JE SLAB I OČAJNO SPAVATE? Sva je prilika da vašem telu nedostaje OVAJ MINERAL!

    • icon
    • icon

    Uvedite u ishranu namirnice koje mogu da povećaju nivo cinka u vašem organizmu!

    • icon
    • icon Printscreen Youtube
    • icon
    • icon

    Potreban za imunološki sistem organizma, izgradnju proteina i pokretanje enzima, cink je jedan od najvažnijih minerala u organizmu. Omogućava normalan rast, razvoj, i polno sazrevanje. Osobe koje su često na dijeti, ne konzumiraju meso i mlečne proizvode, kao i starije osobe sa hroničnim bolestima, pripadaju rizičnoj grupi koja pati od nedostatka ovog minerala.

    Hrana koja može da nadoknadi nedostatak cinka, uključuje krastavac, zelenu salatu, masline, grašak, kikiriki, badem, jagnjetinu, govedinu, teleću džigericu, jaja, sir, mleko i jogurt.

    Osim oslabljenog apetita, postoji nekoliko znakova da vašem organizmu nedostaje cink.

    1. Slab imunitet

    Ukoliko vas prehlade “napadaju” jedna za drugom, postoji mogućnost da je nedostatak cinka izazvao pad imuniteta

    2. Loš ten

    Čak šest odsto celokupnog unosa cinka nalazi se u koži i određene studije dokazuju da osobe koje pate od akni, često nemaju dovoljno cinka u organizmu.

    3. Nesanica

    Cink ima veliku ulogu u proizvodnji i otpuštanju hormona melatonin. Zbog toga, premalo ovog minerala dovodi do problema sa spavanjem.

    4. Gubitak kose

    Niske količine hormona štitne žlezde, mogu da upućuju na to da telo ne apsorbira dovoljne količine cinka, što je stanje povezano i sa gubitkom kose.

    5. Alchajmerova i Parkinsonova bolest

    Mnoge studije su pokazale kako terapija cinkom može da pomogne pri usporavanju kognitivnog propadanja, ali i da njegov nedostatak može da ubrza tok bolesti.