aktuelno
    NADUTOST U STOMAKU? Možda je ipak problem u ovom ZDRAVOM VOĆU!
    Lifestyle

    NADUTOST U STOMAKU? Možda je ipak problem u ovom ZDRAVOM VOĆU!

    • icon
    • icon

    Zdravlje pre svega.

    • icon
    • icon Pixabay.com
    • icon
    • icon

    Vežbate i trudite se da jedete zdravo, ali vaš stomak je uvek naduven? Proverite je li problem u ovim, inače zdravim, namirnicama…

    Kad pojedete komad voća, učinili ste nešto dobro za svoje zdravlje, no, neke vrste voća imaju i svoju mračnu stranu – fermentiraju u crevima zbog čega se stvaraju gasovi, a vaš stomak postaje nadut. Voće sadrži puno fruktoze, voćnog šećera, i sorbitola, šećernog alkohola, koji izazivaju upale, nadimanje i pritisak u vašem probavnom sistemu.

    A neke vrste voća koje pogotovo imaju brojne pozitivne učinke na naš organizam, imaju i ovakav učinak. Ovde je 5 vrsta voća za koje se smatra da posebno često mogu da podstaknu nadimanje. Proverite kako se osećate nakon što pojedete nešto od ovoga, i ako osetite povećanu nadutost, zamijenite ih nekom drugom vrstom voća ili smanjite njihovo konzumiranje:

    Pixabay.com

    Autor: Pixabay.com

    1. Jabuke

    Ko bi rekao?! Ipak, ovo prezdravo voće je puno fruktoze i zbog toga nekim ljudima može prouzrokovati nadutost. Isti efekt ima i sok od jabuke. Pokušajte ih neko vrijeme izbaciti iz ishrane i videće te da li se vaš stomak smanjuje. Ako vidite promenu, ubuduće pojedite samo nekoliko kriški.

    2. Trešnje

    Ovde je takođe problem fruktoza, ali i šećerni alkoholi polioli, kao i sama kožica ovog voća može biti teška za varenje.

    3. Avokado

    Zamislite, čak i on. Avokado ima puno alkohola poliola, zbog kojih se voće duže vari, pa tako ima više vremena za fermentaciju u probavnom sistemu. Ako ste naviknuli dobre masnoće unositi uz pomoć avokada, a osjećate stalnu nadustost, zamenite ga ponekad jajima i proverite je li se nadutost smanjila.