aktuelno
    POTREBNA JE SAMO JEDNA KAŠIČICA: Ovo SEME će napraviti neverovatnu PROMENU u vašem TELU!
    Lifestyle

    POTREBNA JE SAMO JEDNA KAŠIČICA: Ovo SEME će napraviti neverovatnu PROMENU u vašem TELU!

    • icon
    • icon

    Čisti organizam i čuva reproduktivno zdravlje.

    • icon
    • icon Pixabay.com
    • icon
    • icon

    Semenke lana sadrže omega 3, omega 6 i omega 9 kiseline koje imaju dobar uticaj na opšte zdravlje, ali posebno na zdravlje srca i krvnih sudova.

    O prednostima konzumacije lanenih semenki se govori se već odavno, a sveukupan rezultat kaže da su lanene semenke jedna od najzdravijih namirnica na plameti. Tradicija konzumacije lanenih semenki se proteže stotinama godina unazad. Arheolozi tvrde da je u upotrebi još od vremena kraljice Nefertiti u drevnom Egiptu, a u narodnim predanjima se govorilo da pospješuje rad probavnog sistema.

    To je, na kraju, potvrdila i nauka. Semenke lana su vlakana i imaju blagotvorno dejstvo na rad creva. Uostalom, vlakna su povezana i sa snižavanjem holesterola. Neka istraživanja kažu da mogu sniziti holesteroli i za čak 50 procenata.

    Pixabay.com

    Autor: Pixabay.com

    Lanene semenke doprinose dužem osećaju sitosti i održavaju nivo šećera u krvi stabilnim. Upravo zato njihova konzumacija u popodnevnim satima (pre nego što vam padne šeće) pridonosi bržem i lakšem mršavljenju. Ipak, u tom slučaju se ne sme preterivati jer su semenke lana visoko kalorične. Samo 100 grama lana, sadrži čak 534 kalorije. Tajna je u meri, dve ili tri male kašičice biće dovoljne.

    Osim toga, semenke lana sadrže omega 3, omega 6 i omega 9 kiseline koje imaju dobar uticaj na opšte zdravlje, ali posebno na zdravlje srca i krvnih sudova. Kažu da se u tri kašičice lana krije više omega 6 i 9 masnih kiselina nego u pola kilograma ribe. Ljudi koji ne jedu ribu (a mnogo ih je) mogu to, bar po pitanju omega kiselina, nadomestiti lanenim semenkama.

    U lanenim semenkama se kriju i brojne tajne lepe kože. One su, prepune vitamina i minerala. Veoma je važna prisutnost i vitamina E koji je veoma važan u zaštiti kože i sluzokože. Od minerala, ističe se prisutnost megnezijuma. Njegov deficit u organizmu može izazvati ozbiljne smetnje u svakodnevnom životu, a ponekad ga je teško dobiti iz hrane i bez suplementacije.

    Lanene semenke sadrže lignane (biljni estrogen). Lignani su poznati po tome što održavaju ravnotežu ženskih hormona, ublažavaju simptome menopauze i rizik od raka dojke, a podstiču plodnost i zdravlje reproduktivnih organa.