aktuelno
    NAUČNICI POTVRDILI: Umjerena konzumacija piva produžava život
    Ljepota&Zdravlje

    NAUČNICI POTVRDILI: Umjerena konzumacija piva produžava život

    • icon
    • icon

    Pivo je najvjerovatnije alkoholno piće sa najdužim "stažem" u ljudskoj istoriji. Naučne studije svjedoče o pozitivnom uticaju jednog piva dnevno na prokrvljenost, cirkulaciju, krvni pritisak i nivo holesterola u krvi.

    • icon
    • icon Gettyimages
    • icon
    • icon

    Jedno od najzanimljivijih područja istraživanja uticaja piva na organizam je odnos umjerene konzumacije i dugovječnosti ljudi. Časopis PLOS Genetics je 2013. godine objavio studiju koja je prvi put ispitivala uticaj popularnog napitka na dugovječnost.

    Istražujući uticaj piva na gene, naučnici su došli do zanimljivih zaključaka.

    Studija rađena na kvascima pokazala je da konzumacijom piva dolazi do produženja telomjera. Telomjere su sastavni dio hromozoma gena koji, ako se značajno skrate, dovode do smrti ćelije.

    Dosadašnja istraživanja produžavanja i skraćivanje tjelomera povezuju sa starenjem i razvojem karcinoma, zbog čega su rezultati ove studije dobili na značaju. Do produženja krajeva tjelomjera došlo je pri unosu količine etil-alkohola prisutnog u jednom pivu (5 do 7 odsto).

    Najnovije istraživanje, sprovedeno na Univerzitetu u Kaliforniji dalo je dodatni podsticaj umjerenoj konzumaciji piva, piše Pun kufer.

    Studija, na kojoj je rađeno punih 14 godina, proučavala je uticaj životnog stila 1.700 osoba starijih od 90 godina na njihov životni vek. Istraživači su otkrili da su osobe koje su dnevno pile dvije čaše piva (2 puta po 3 decilitra) ili vina (2 puta 1,5 decilitara) imale 18 odsto manji rizik od prerane smrti.

    Zanimljivo je da su ispitanici koji su svakodnevno vježbali između 15 i 45 minuta taj rizik smanjili za "samo" 11 odsto.

    Iako rezultati studije pokazuju da dugovječnosti više doprinosi umjerena konzumacija alkohola nego redovna vježba, svakako je preporučljivo praktikovati redovnu fizičku aktivnost tokom zrelog i starijeg doba, pošto je to zdrava navika koja svakako ima pozitivan efekat na aktivan i produktivan život u zlatnim godinama.