aktuelno
    MITOVI O ŠOPINGU: Kako u stvari biramo haljine i cipele?
    Moda

    MITOVI O ŠOPINGU: Kako u stvari biramo haljine i cipele?

    • icon
    • icon

    Mnoge ideje o tome kako se šoping promijenio s izumom novih tehnologija samo su mitovi - do toga su zaključka došli Jeremy Sporn i Stephanie Tuttle.

    • icon
    • icon Profimedia
    • icon
    • icon

    Dvoje Amerikanaca, za potrebe svoje studije, objavljene u Harvard Business Reviweu, intervjuisali su više od 1.500 kupaca, a prema podacima koje su dobili iz razgovora s njima došli su do ovih zaključaka.

    Mit 1: Šoping je postao multi-channel iskustvo

    Iako njihovi sagovornici veoma često upotrebljavaju riječi multi-channel kupovina, odnosno činjenicu da posjeti prodavnici prethodi upotreba interneta i aplikacija za pregled online šopa, činjenica je da su u zabludi. Naime, većina ostvarenih kupovina, njih čak 83% učinjeno je samo putem jednog kanala, a po pravilu to je kupovina u običnoj radnji (80% kupovina upravo je tako ostvareno).

    Mit 2: Na samu kupovinu ne utiče način na koji smo je obavili

    Zapravo prosječna osoba će kupiti 25% više online nego što će to učiniti u prodavnici. A kad kupac prvo "pronjuška" ponudu u radnji, a zatim obavi šoping online, kupiće još više, tako da će se vrijednost njegove šoping krope povećati čak za 64%. Takvi brojevi se, između ostalog, mogu objasniti i činjenicom da se na onlajn šopovima najčešće nalazi minimalni iznos kupovine koji morate ostvariti da biste "dobili" besplatnu dostavu. A osim toga, u internet ponudi nalazi se više stvari i puno je lakše obaviti impulsivnu kupovinu.

    Mit 3: Online šoping je instant zadovoljstvo

    Kupovina putem nekoliko klikova zvuči kao jako brz proces. Ali, kupujući putem Interneta zapravo utrošimo više vremena nego što bismo ga, recimo, proveli u radnji. Više od 57% slučajeva koji završavaju kupovinom počinju tako da kupac prvo gleda ponudu neke druge online destinacije (29%), posjećuje fizičku lokaciju (15%) ili oboje (13%), prije nego što na kraju ukuca broj svoje kartice i pozdravi se sa šopingom na neko vrijeme. Ostalih 43% ne predomišlja se toliko, njihova online avantura počinje i završava na strani jednog te istog prodavca. Ipak, prema ovim podacima je vidljivo da većina kupaca upoređuje cijene i ponudu različitih prodavnica, pa bi online prodavnice trebalo da se pobrinu za to da njihovi posjetioci što prije obave kupovinu, dok su još u potpunosti koncentrisani samo na njihovu ponudu.

    Mit 4: Prodavnica nije bitna

    Činjenica koja se takođe pokazala pogrešnom. Naime, zarada od prodaje u prodavnicama brendova, bilo da je riječ o online ili offline aktivnostima kupaca, veća je za 86% nego što je to u multibrand radnjama. Posebna online adresa naglašava važnost brenda u očima kupca koji zbog toga troši više.

    Mit 5: Kupci stalno žele nešto novo

    Pa, zapravo, i ne. Kupci se često vraćaju u radnje kako bi pronašli nešto što su već imali. Bez obzira na to koliko je u današnjem svijetu brza moda, odnosno "fast fashion", uzela maha, većina kupaca ipak je pomalo konzervativna, odnosno kupuju samo provjerene stvari. Nije tu riječ samo o donjem vešu ili o basic komadima kojima su vjerni već godinama, već i o izuzetno trendi stvarima - u 83% slučajeva kupac će izabrati nešto što već ima ili, bar, jako slično tome.